Bu çalışmada, şehirlerde meydana gelen trafik sıkışıklığına ve sorunlarına çözüm getirmek amacıyla araç türleri incelenmiş ve motosiklet sürücülerinin problemleri göz önüne alınarak çözüm önerileri ile trafik yoğunluğunu önleyecek bir motosiklet şeridi tasarım önerisi geliştirilmiştir. Çalışma kapsamında ilk olarak motosiklet kullanıcılarının ve araç kullanıcılarının güncel sorunları incelenmiş, motosikletler için yeni bir şerit ihtiyacının gerekliliği tartışılmıştır. Araştırmanın devamında motosiklet kullanıcılarının oranlarının tespiti ve bu oranların yıllara bağlı değişimi tespit edilmiş ve son yıllarda trafikteki motosiklet kullanıcılarının sayılarında büyük bir oranda artış görülmüştür. Çalışmada anket metodu kullanılmıştır. Elde edilen bilgiler göz önüne alınarak, motosikletlere şerit ihtiyacının ne kadar gerekli olduğunun tespiti için hem motosiklet kullanıcılarına hem de araç kullanıcılarına trafikteki güncel sorunlar ve sorulardan oluşan iki farklı anket hazırlanmıştır. Anket sonuçları değerlendirilerek mevcut ihtiyaca göre şerit tasarımının gerekliliğinin nedenleri tespit edilerek, mevcut isteklere ve ihtiyaca uygun motosiklet şerit tasarımı oluşturulmuştur.
In order to address traffic congestion and other issues in cities, various vehicle types were investigated in this study. A motorcycle lane design concept was created by taking into account proposals for solutions as well as the issues faced by motorcycle riders. Within the parameters of the research, the need for a new motorcycle lane was explored, as well as the challenges that now face both motorcycle riders and car users. A notable rise in the number of motorcycle riders in traffic has been seen in recent years, according to the study's continuation, which also looked at the rates of motorcycle users and how these rates have changed over time. In the study, the survey method was applied. In light of the data gathered, two distinct surveys were created with questions on current traffic issues and tailored for both motorcycle and car users to ascertain the degree to which motorcycle lanes are required. A motorcycle lane design appropriate for the demands and needs of the present was produced after the survey findings were assessed and the reasons why lane design in accordance with current needs was identified.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Transportation and Traffic, Transportation Engineering |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | |
Submission Date | September 17, 2024 |
Acceptance Date | September 30, 2024 |
Published in Issue | Year 2024Volume: 8 Issue: 2 |
Aksaray J. Sci. Eng. | e-ISSN: 2587-1277 | Period: Biannually | Founded: 2017 | Publisher: Aksaray University | https://asujse.aksaray.edu.tr
ASUJSE is indexing&Archiving in