Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2023, Cilt: 15 Sayı: 1, 79 - 100, 31.07.2023
https://doi.org/10.55978/sobiadsbd.1250265

Öz

Kaynakça

  • Atlı, H., (2022). Fatih’ten EBA’ya Kamuda Eğitim Teknolojilerinin Evrimi ve Geleceğe Yönelik İyileştirme Önerileri: Eğitimde Etkileşimli E-içerik Kullanımının Önemi, Ege 5th Internatıonal Conference On Socıal Scıences Kongresi Bildiri Kitabı,356-372
  • Çoban, S. (2013). Uzaktan ve Teknoloji Destekli Eğitimin Gelişimi. İstanbul: XVI. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildiri Kitabı
  • Devran, Y., & Elitaş, T. (2016). Uzaktan eğitim: fırsatlar ve tehditler. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 8(27), 31-40.
  • Ekici, S., & Yılmaz, B. (2013). FATİH Projesi Üzerine Bir Değerlendirme. Türk Kütüphaneciliği, 317- 339.
  • Eryılmaz, S., &Uluyol, Ç. (2015). 21. Yüzyıl Becerileri Işığında FATİH Projesi Değerlendirmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 209-229.
  • Karasar, Ş., (2004) Eğitimde Yeni İletişim Teknolojiler Internet Ve Sanal Yüksek Eğitim, TheTurkish Online Journal of EducationalTechnology – TOJET October 2004 ISSN: 1303- 6521 volume 3 Issue 4 Article 16
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim. Ankara: Pegem A. Yayıncılık.
  • MEB. (2021). http://fatihprojesi.meb.gov.tr/about.html adresinden alındı.
  • Medeni,(2016), Tbd 33. Ulusal Bilişim Kurultayı, Reflections on Strategic Information Systems Planning: GZFT (Strengths,Weaknesses,Opportunities and Threats),Balanced Score Card(BSC) and Cost Opportunity,Ankara Yıldırım Beyazıt University.
  • Sarıtaş, M. (2009). Uzaktan Eğitim. M.Sarıtaş (Ed.). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Pegem A. Yayıncılık. 137-163.
  • Şahin, G. G., Perkmen, S. (2011). Uzaktan Eğitim. S. Perkmen, E.Tezci (Ed.). Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu. Ankara: Pegem A. Yayıncılık.95-107.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan Eğitim. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Taş, A. (2022). Ortaokul öğrencilerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf gruplarındaki paylaşımlarının fen bilimleri dersindeki akademik başarılarına, eğitsel sosyal ağ kullanım öz-yeterliklerine ve EBA kullanımına yönelik görüşlerine etkisi (Master's thesis, Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü).
  • Talan, T. (2022). Eğitimde Dijitalleşme Ve Yeni Yaklaşımlar. Efe Akademi Yayınları. Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Willis, B. (1993). Distance Education: A Practical Guide. Englewood Cliffs, NJ: Educational Technology Publications

UZAKTAN EĞİTİMİN TEKNOLOJİK GELİŞİMİ: ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİN BAKIŞ AÇISI İLE KARŞILAŞTIRMALI GZFT ANALİZİ

Yıl 2023, Cilt: 15 Sayı: 1, 79 - 100, 31.07.2023
https://doi.org/10.55978/sobiadsbd.1250265

Öz

Teknoloji insan hayatının her alanında etkisini göstermiş ve kolaylık sağlamıştır. Eğitim sürecinde de etkisini gördüğümüz teknoloji; yüz yüze eğitimden ziyade günümüzde uzaktan eğitim modeli,hibrit eğitim modeli gibi yeni eğitim modelleri hayatımızın bir parçası olmuştur. Özellikle Kovid-19 pandemisiyle birlikte tüm Dünya’da ve Türkiye’de uzaktan eğitim sürecine hızlı bir şekilde adapte olunmuştur. Küreselliğin getirdiği örgütsel kültürün bir parçası olan sanal evrene bir geçiş aşaması olan uzaktan eğitim sürecinin de günümüzde öğrenciler açısından sorunların olduğu görülmektedir. Bu çalışmada uzaktan eğitim sürecinde Fatih ve EBA projeleri incelenmiş, gelecek Dünya’da sanal evren ve uzaktan eğitim süreci incelenmiş ve uzaktan eğitim sistemini kullanan öğretmen ve öğrencilere anket çalışması yapılarak GZFT analizleri çıkarılmıştır.

Kaynakça

  • Atlı, H., (2022). Fatih’ten EBA’ya Kamuda Eğitim Teknolojilerinin Evrimi ve Geleceğe Yönelik İyileştirme Önerileri: Eğitimde Etkileşimli E-içerik Kullanımının Önemi, Ege 5th Internatıonal Conference On Socıal Scıences Kongresi Bildiri Kitabı,356-372
  • Çoban, S. (2013). Uzaktan ve Teknoloji Destekli Eğitimin Gelişimi. İstanbul: XVI. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildiri Kitabı
  • Devran, Y., & Elitaş, T. (2016). Uzaktan eğitim: fırsatlar ve tehditler. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 8(27), 31-40.
  • Ekici, S., & Yılmaz, B. (2013). FATİH Projesi Üzerine Bir Değerlendirme. Türk Kütüphaneciliği, 317- 339.
  • Eryılmaz, S., &Uluyol, Ç. (2015). 21. Yüzyıl Becerileri Işığında FATİH Projesi Değerlendirmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 209-229.
  • Karasar, Ş., (2004) Eğitimde Yeni İletişim Teknolojiler Internet Ve Sanal Yüksek Eğitim, TheTurkish Online Journal of EducationalTechnology – TOJET October 2004 ISSN: 1303- 6521 volume 3 Issue 4 Article 16
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim. Ankara: Pegem A. Yayıncılık.
  • MEB. (2021). http://fatihprojesi.meb.gov.tr/about.html adresinden alındı.
  • Medeni,(2016), Tbd 33. Ulusal Bilişim Kurultayı, Reflections on Strategic Information Systems Planning: GZFT (Strengths,Weaknesses,Opportunities and Threats),Balanced Score Card(BSC) and Cost Opportunity,Ankara Yıldırım Beyazıt University.
  • Sarıtaş, M. (2009). Uzaktan Eğitim. M.Sarıtaş (Ed.). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Pegem A. Yayıncılık. 137-163.
  • Şahin, G. G., Perkmen, S. (2011). Uzaktan Eğitim. S. Perkmen, E.Tezci (Ed.). Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu. Ankara: Pegem A. Yayıncılık.95-107.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan Eğitim. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Taş, A. (2022). Ortaokul öğrencilerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf gruplarındaki paylaşımlarının fen bilimleri dersindeki akademik başarılarına, eğitsel sosyal ağ kullanım öz-yeterliklerine ve EBA kullanımına yönelik görüşlerine etkisi (Master's thesis, Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü).
  • Talan, T. (2022). Eğitimde Dijitalleşme Ve Yeni Yaklaşımlar. Efe Akademi Yayınları. Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Willis, B. (1993). Distance Education: A Practical Guide. Englewood Cliffs, NJ: Educational Technology Publications
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hazal Atlı 0000-0002-2727-7865

Tunç D. Medeni 0000-0002-2964-3320

İhsan Tolga Medeni 0000-0002-0642-7908

Vildan Ateş 0000-0002-8855-8556

Mehmet Serdar Güzel 0000-0002-3408-0083

Erken Görünüm Tarihi 12 Mayıs 2023
Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Atlı, H., Medeni, T. D., Medeni, İ. T., Ateş, V., vd. (2023). UZAKTAN EĞİTİMİN TEKNOLOJİK GELİŞİMİ: ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİN BAKIŞ AÇISI İLE KARŞILAŞTIRMALI GZFT ANALİZİ. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 15(1), 79-100. https://doi.org/10.55978/sobiadsbd.1250265
AMA Atlı H, Medeni TD, Medeni İT, Ateş V, Güzel MS. UZAKTAN EĞİTİMİN TEKNOLOJİK GELİŞİMİ: ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİN BAKIŞ AÇISI İLE KARŞILAŞTIRMALI GZFT ANALİZİ. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. Temmuz 2023;15(1):79-100. doi:10.55978/sobiadsbd.1250265
Chicago Atlı, Hazal, Tunç D. Medeni, İhsan Tolga Medeni, Vildan Ateş, ve Mehmet Serdar Güzel. “UZAKTAN EĞİTİMİN TEKNOLOJİK GELİŞİMİ: ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİN BAKIŞ AÇISI İLE KARŞILAŞTIRMALI GZFT ANALİZİ”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi 15, sy. 1 (Temmuz 2023): 79-100. https://doi.org/10.55978/sobiadsbd.1250265.
EndNote Atlı H, Medeni TD, Medeni İT, Ateş V, Güzel MS (01 Temmuz 2023) UZAKTAN EĞİTİMİN TEKNOLOJİK GELİŞİMİ: ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİN BAKIŞ AÇISI İLE KARŞILAŞTIRMALI GZFT ANALİZİ. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 15 1 79–100.
IEEE H. Atlı, T. D. Medeni, İ. T. Medeni, V. Ateş, ve M. S. Güzel, “UZAKTAN EĞİTİMİN TEKNOLOJİK GELİŞİMİ: ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİN BAKIŞ AÇISI İLE KARŞILAŞTIRMALI GZFT ANALİZİ”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 15, sy. 1, ss. 79–100, 2023, doi: 10.55978/sobiadsbd.1250265.
ISNAD Atlı, Hazal vd. “UZAKTAN EĞİTİMİN TEKNOLOJİK GELİŞİMİ: ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİN BAKIŞ AÇISI İLE KARŞILAŞTIRMALI GZFT ANALİZİ”. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 15/1 (Temmuz 2023), 79-100. https://doi.org/10.55978/sobiadsbd.1250265.
JAMA Atlı H, Medeni TD, Medeni İT, Ateş V, Güzel MS. UZAKTAN EĞİTİMİN TEKNOLOJİK GELİŞİMİ: ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİN BAKIŞ AÇISI İLE KARŞILAŞTIRMALI GZFT ANALİZİ. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2023;15:79–100.
MLA Atlı, Hazal vd. “UZAKTAN EĞİTİMİN TEKNOLOJİK GELİŞİMİ: ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİN BAKIŞ AÇISI İLE KARŞILAŞTIRMALI GZFT ANALİZİ”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 15, sy. 1, 2023, ss. 79-100, doi:10.55978/sobiadsbd.1250265.
Vancouver Atlı H, Medeni TD, Medeni İT, Ateş V, Güzel MS. UZAKTAN EĞİTİMİN TEKNOLOJİK GELİŞİMİ: ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİN BAKIŞ AÇISI İLE KARŞILAŞTIRMALI GZFT ANALİZİ. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2023;15(1):79-100.