Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ BİLİŞİM SİSTEMLERİNİN BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALTYAPI KÜTÜPHANESİ ESASLARINA GÖRE PERFORMANS ANALİZİ

Yıl 2021, Cilt: 7 Sayı: 1, 93 - 108, 01.01.2021

Öz

Bilgi teknolojilerinin kurum içinde etkin yönetimi, ileri performans seviyesine ulaşım için büyük önem taşımaktadır. Bu çalışma ITIL ((Information Technologies Infrastructure Library) (Bilgi Teknolojileri Altyapı Kütüphanesi)) sisteminin bilişim teknolojileri alanında uygulanması ile ilgili olup, sistemin gerek bilişim birim personeli, gerekse eğitim kurumunda bulunan akademik ve idari personellerinin beklentilerine yönelik performans analizi yapılmıştır. İstanbul Aydın Üniversitesi Bilgi İşlem Daire Başkanlığında çalışan 24 idari personele Likert ölçeğine dayalı 15 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Araştırmanın birinci bölümünde, ankete dayalı olarak birimin Bilgi teknolojisi servislerinin değerlendirilmesine yer verilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde 79 kişiden oluşan İAU akademik ve idari personeline Likert ölçeğine dayalı 15 sorudan oluşan ikinci bir anket çalışması uygulanmıştır. Ankete katılanların yaşı, eğitim düzeyleri, cinsiyeti, bilgisayar yetkinlik becerileri ve görev türü sonuçlarına göre “Öz Bileşen” analizi yapılmıştır. Bu kapsamda, akademik ve idari personelden oluşan kullanıcıları kapsayacak şekilde bir anket çalışması yapılmıştır. Süreç yönetimi projesi geliştirmek isteyen kuruluşlara kaynak teşkil edebilmesi ve bir süreç yönetimi projesinin bir kamu kurumunda ne derece uygulanabileceği belirtilmektedir. Sonuç olarak ITIL sistemi, iletişim açısından Bilgi Teknolojileri altyapısı çalışmaya devam ederken, aynı zamanda sunulan hizmetlerin kalitesini iyileştirmek ve sürekli gelişen ve değişen iş taleplerine yardımcı olduğu ve faydasının öne çıktığı belirlenmiştir. Anket ve analizlerinin sonucunda Kamu Kurumlarında veya Eğitim kurumlarında BT birimlerinin nelere dikkat etmesi, nasıl bir yol uygulayacağı ve iş sürekliliğini nasıl devam ettireceğine yönelik deneyim kazanılmış, bundan sonraki benzer çalışmalarda gözönüne alınması gereken öncelikler saptanmış, önerilerde bulunulmuştur. Bu çalışmanın benzer sektörlerde kurum içi servis ve hizmet yönetimi, performans geliştirme çalışmalarına yararlı olması beklenmektedir.

Kaynakça

  • Akdaş Halil, “Üniversitelerin Bilgi İşlem Birimlerinin ITIL çerçevesinde incelenmesi ve etkin bir yönetim modeli önerisi”, İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2019
  • Akgül A., Çevik O. (2003) ,İstatistiksel Analiz Teknikleri, Emek Ofset, Ankara
  • Albayrak A. S. (2006): Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, Ankara
  • Aydın, Berna Z.(2007) “Faktör Analizi Yardımıyla Performans Ölçütlerinin Boyutlarının Ortaya Konulması”, 8. Türkiye Ekonometri Ve İstatistik Kongresi24-25 Mayıs 2007 – İnönü Üniversitesi Malatya
  • Bilgi Sistemleri Derneği. (2005). Hizmet Odaklı BT Yönetimi: Fayda, Maliyet ve Başarı Faktörleri. Avrupa Bilgi Sistemleri Konferansı.2005
  • Demir Sena, “Bt Süreç Yönetimi Ve Deployment Yönetimi Uygulaması” Yüksek Lisans Tezi, 1260y53203, İstanbul, Ocak 2014
  • Elibol Murat, “İAU bilişim sistemlerinin ITIL esaslarına göre performans analizi”, Yükseklisans Tezi, İAÜ Yüksek Lisans Enstitüsü, (Tez Danışmanı, Prof. Dr. Z. Aslan), İstanbul, Mart 2020
  • Han, J., Kamber, M., & Pei, J. , “ Veri Madenciliği. Kavramlar ve Teknikler” (3 b.).2012 Murat Sami Baykız, Cihan Tanrıöven, “Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerde Bilgi Güvenliği”, Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, 54(1),2019
  • Odabaşı Selma Yılmaz, “Implementation of information technology infrastructure library (ITIL) processes (Bilgi teknolojileri alt yapı kütüphanesi (ITIL) süreçlerinin uyarlanması)”, Yüksek Lisans Tezi. Kadir Has Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 2011
  • Özbilgin Serkan., “Bilgi Teknolojileri servis yönetiminin ITIL çerçevesinde perakende firması için incelemesi ve ITIL uygulaması önerisi”, Maltepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.İstanbul, 2017.
  • Url-1;Faruk Çalıkuşu. (2012, HAZİRAN). “https://farukcalikusu.wordpress.com/tag/itil/.https://farukcalikusu.wordpress.com/tag/itil/”,https://farukcalikusu.wordpress.com/tag/itil/ adresinden alındı. Erişim15.01.2020
  • Url-2; Nairaland, “ITSM. https://www.nairaland.com/481599/itil-v3-foundation”,2013, Erişim 10.11.2019
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Elibol 0000-0001-9992-0816

Zafer Aslan 0000-0001-7707-7370

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2021
Gönderilme Tarihi 2 Ekim 2020
Kabul Tarihi 2 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Elibol, M., & Aslan, Z. (2021). İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ BİLİŞİM SİSTEMLERİNİN BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALTYAPI KÜTÜPHANESİ ESASLARINA GÖRE PERFORMANS ANALİZİ. İletişim Çalışmaları Dergisi, 7(1), 93-108.

All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)
by-nc.png