BibTex RIS Kaynak Göster

Bir Eğitim Hastanesinde Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeylerinin İncelenmesi

Yıl 2011, Cilt: 19 Sayı: 2, 68 - 76, 13.07.2011

Öz

Amaç: Bu çalışma, hastaların hemşirelik hizmetlerine yönelik memnuniyetlerini ve memnuniyeti etkileyen değişkenleri
belirlemek amacıyla yapıldı.
Yöntem: Araştırmanın örneklemini, bir eğitim hastanesinde araştırmaya katılmaya gönüllü 165 hasta oluşturmuştur. Veriler,
anket formu ve Demir & Eşer tarafından (2004) geliştirilmiş “Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Ölçeği”
(HHMÖ) kullanılarak toplandı.
Bulgular: Araştırma kapsamına alınan hastaların; yaş ortalamasının 51.35±16.28, %54.5’inin kadın olduğu saptandı.
Hastaların; %57.6‘sının 3-7 gün arasında hastanede kaldıkları saptandı. Bu çalışmada hastaların toplam memnuniyet
puanı 132.48±20.90 (yüksek) olarak bulundu. Hastaların cinsiyet ve eğitim durumlarına göre puanları açısından anlamlı
bir fark bulunmazken (p > 0.05), yaş gruplarına göre hastaların puan ortalamalarının genç yaş grubundaki hastalara göre
istatistiksel olarak anlamlı şekilde yüksek olduğu saptandı (p < 0.05). Hastaların daha önce hastaneye yatma durumu, hastanede
kalma günü ve refakatçisinin bulunma durumuna göre memnuniyet toplam puan ortalamaları arasında istatistiksel
olarak anlamlı bir fark olmadığı saptandı (p > 0.05).
Sonuç: Çalışma sonucunda, araştırma kapsamına alınan hastaların hemşirelik hizmetlerinden memnuniyet düzeylerinin
yüksek olduğu, hastaların yaşının memnuniyet puanlarını etkilediği saptandı.

Kaynakça

  • Akgün, S. (2002). Hasta memnuniyeti değişimleri. Modern Hastane Yönetimi Dergisi, 6(3): 12-18.
  • Akyol, D. A. (1993). Hemodiyalize Giren Hastaların Verilen Ba- kımdan Memnun Olmalarının Değerlendirilmesi. Uluslararası Ka- lite, Maliyet ve Hemşirelik Sempozyumu Kitabı, Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir,80-91.
  • Avis, M., Bond, M., Arthut, A. (1995). Satifying solutions? A review of Same Unresolved Issue in The Measurement of Patient Satisfac- tion. Journal of Advanced Nursing, 22: 316-322.
  • Aylaz, R. (2000). Hemşirelere Göre Hastaların Hemşirelik Hizmet- lerinden Beklentilerinin Karşılanabilirliği. Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Bengtsson, G., Wilde Larsson, B., Uden, G. (1998). Outcome indi- cators to evaluate, from a patients’ perspective. Nurs Sci Res Nordic Count,18: 9-14.
  • Carr-Hill, A. R. (1992). The measurement of patient satisfaction. Journal of Public Health Medicine, 14(3): 236-249.
  • Çelik, Y., Ağırbaş, İ., Top, M . (1999). TCDD Ankara Hastanesi’nde Hasta Tatminini Etkileyen Faktörler. II. Ulusal Sağlık Kuruluşları ve Hastane Yönetimi Sempozyum Kitabı, Haberal Eğitim Vakfı, Ankara, 45-55.
  • Demir C. , Güçlü A. , Teke A. , Çimen M. , Fedai T. , Peker S. , Kos- tik. Z. , Aktan H. (1999). GATA Eğitim Hastanesi Polikliniklerinde Hasta Tatmin Düzeyinin Saptanması. II. Ulusal Sağlık Kuruluşları ve Hastane Yönetimi Sempozyumu, Haberal Eğitim Vakfı, Ankara. Demir, Y., Eşer, İ. (2005). Hastaların hemşirelik hizmetlerinden memnuniyetine ilişkin bir ölçek çalışması. Hastane Yönetimi, Ocak- Şubat-Mart Sayısı: 31-43.
  • Erentekin, D., Arpağ, N., Alyılmaz, H. (2003). Hastaların Eğitim Düzeylerinin Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyetleri ve Hem- şire Devir Hızının Hemşire/Hasta Memnuniyetleri Üzerindeki Et- kileri. 2.Uluslar Arası, 9. Ulusal Hemşirelik Kongresi Özet Kitabı, Antalya, 78.
  • Esatoğlu, E. A. (1997). Hastanelerde Hasta Tatmininin Hastane Yö- netimi Açısından Değerlendirilmesi ve Kullanıma Yönelik Model Önerisi. Yayınlanmış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Forbes, M. L., Brown, H. N. (1995). Developing an instrument for measuring patient satisfaction. AORN Journal, 61(4): 737-743.
  • Hall, J. A., Dornan M. C. (1988). What patient like about their me- dical care and how often they are asked: Ameta- analysis of the sa- tisfaction literature. Sos. Sci. Med., 27: 935-939.
  • Kartaloğlu, Ç., Harmancı, H., Aytekin, T., Akdaş, A. (2002). Dr. Si- yami Ersek Göğüs-Kalp ve Damar Cerrahi Merkezi’nde Yatarak Te- davi Gören Hastaların Tatmin Düzeyleri ve Bunu Etkileyen Bazı Faktörler. IV. Ulusal Sağlık Kuruluşları ve Hastane Yönetimi Sem- pozyum Kitabı, Eskişehir, 225-237.
  • Kayacık, Ö. Ş. (1998). Hastanede Yatan Yetişkin Hastaların Hem- şirelik Bakımına İlişkin Memnun Olma Durumlarının İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sağlık Bilim- leri Enstitüsü, İzmir.
  • Kılıç, M. (2003). Yozgat Devlet Hastanesindeki Doktor ve Hemşi- relerin, Yatan Hastalara Karşı Olan Davranışlarının Değerlendiril- mesi. http://www.ysoy.erciyes.edu.tr/davranis (Erişim Tarihi: 07.10.2003).
  • Köşgeroğlu, N., Acat, B. M., Karatepe, Ö. (2005). Kemoterapi has- talarında Hemşirelik Bakımı Memnuniyet Ölçeği. Anadolu Psiki- yatri Dergisi, 6: 75.
  • Küçükkocabaş, H., Dönmez, A. (1993). Hastaların Hemşirelik Hiz- metlerini Değerlendirmeleri. Uluslararası Kalite, Maliyet ve Hem- şirelik Sempozyumu Kitabı, Ege Üniversitesi Basımevi,. İzmir, 257-261.
  • Mccoll, E., Thomas, L., Bond, S. (1996). A study to determine pa- tient satisfaction with nursing care. Nursing Standard, 18(10): 34- 38.
  • Meisenheimer, C. G. (1998). Quality Management Process and Out- come. V.Ulusal Hemşirelik Kongresi Kitabı (Uluslararası Katılımlı) Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu ve Araştırma ve Uygulama Hastanesi Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğü, Dokuz Eylül Üniversitesi Matbaası., İzmir, 4-29.
  • Merkouris, A., Yfantopoulus, J., Lanara, V., Lemonidou, C. (1999). Patient satisfaction. A key concept for evulation and improving nur- sing services. Journal of Nursing Management, 7(1): 19-28.
  • Okumuş, H., Akçay, H., Karayurt Ö., Demircan, G. (1993). Bir Ka- lite Güvenlik Programı Ölçütü: Hasta Memnuniyetinin Değerlen- dirilmesi. Uluslararası Kalite, Maliyet ve Hemşirelik Sempozyumu Kitabı, Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir, 177-183.
  • Okumuş, H., Gürbüz, H. (1998). Hastaların Hemşirelik Bakım Ye- terliliğini Değerlendirmeleri. III. Ulusal Hemşirelik Kongresi Ki- tabı, Sivas, 386-391.
  • Özbaşaran, U. F. (2000). Hastanede Yatan Hastaların Hemşirelik Bakımına İlişkin Memnun Olma Durumlarının İncelenmesi. I. Ulus- lar arası & VIII. Ulusal Hemşirelik Kongresi Özet Kitabı, Antalya, 22-23.
  • Özmen, D. (1990). Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesinde Yatan Hastaların Beklentilerinin Saptanması. II. Ulusal Hemşirelik Kon- gresi Kitabı, Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir.
  • Pala, T., Saatli, G., Eser, E., Güngör, N. (2003). Hastanede yatan hastaların hastane hizmetleri ve hastane çalışanlarından memnuni- yeti ve bunu oluşturan bileşenler. http://www.dicle.edu.tr (Erişim Tarihi: 04.12.2003).
  • Perla, L. (2002). Patient compliance and satisfaction with nursing care during delivery and recovery. Nursing Care Quality, 16(2): 60. Staniszewska, S., Ahmed, L. (1999). The concepts of expectation and satisfaction: Do they capture the way patients evaluate their care? Journal of Advanced Nursing, 29(2): 364-370.
  • Sünter, T. A., Canbaz, S., Tuncel, E. K., Çetinoğlu, E. Ç., Peksen, Y. (2006). Bir tıp fakültesi hastanesinde yatan hastaların memnuni- yet düzeylerinin değerlendirilmesi. Hastane Yönetimi, 10(2): 46- 50.
  • Şahin, T. K. ve ark. (2005). Meram Tıp Fakültesi çocuk cerrahisi servisinde yatan hasta yakınlarının memnuniyetinin araştırılması. Genel Tıp Dergisi, 15(4): 137-142.
  • Tükel, B., Acuner, A. M., Önder, Ö. F., Üzgül, A. (2004). Ankara Üniversitesi İbn–i Sina Hastanesi’nde yatan hasta memnuniyeti (Genel Cerrahi Anabilim Dalı Örneği). Ankara Üniversitesi Tıp Fa- kültesi Mecmuası, 57:54.
  • Uzun, Ö. (2003). Hemşirelik bakım kalitesi ile ilgili Newcastle Memnuniyet Ölçeği’nin Türkçe Formu’nun geçerlilik ve güvenir- liğinin saptanması. Türk Hemşireler Dergisi, 54(2):16-24.
  • Walsh, M., Walsh, A. (1999). Measuring patient satisfaction with nursing care: Experience of using the Newcastle Satisfaction with Nursing Scale. Journal of Advenced Nursing, 29(2): 307-315.
  • Yılmaz, M. (2000). Ameliyat Öncesi Öğretimin Ameliyat Sonrası Komplikasyonlara ve Hasta Memnuniyetine Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. An- kara.
  • Yılmaz, M. (2001). Sağlık bakım kalitesinin ölçütü: Hasta memnu- niyeti. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 5(2): 69-74.
  • Yurt, S., Olgun, N. (2000). Bir Devlet Hastanesindeki Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Aldıkları Doyumun Belirlenmesi. I. Uluslararası& VIII. Ulusal Hemşirelik Kongresi Kitabı, Marmara Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu, Antalya, 531-535.
Yıl 2011, Cilt: 19 Sayı: 2, 68 - 76, 13.07.2011

Öz

Kaynakça

  • Akgün, S. (2002). Hasta memnuniyeti değişimleri. Modern Hastane Yönetimi Dergisi, 6(3): 12-18.
  • Akyol, D. A. (1993). Hemodiyalize Giren Hastaların Verilen Ba- kımdan Memnun Olmalarının Değerlendirilmesi. Uluslararası Ka- lite, Maliyet ve Hemşirelik Sempozyumu Kitabı, Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir,80-91.
  • Avis, M., Bond, M., Arthut, A. (1995). Satifying solutions? A review of Same Unresolved Issue in The Measurement of Patient Satisfac- tion. Journal of Advanced Nursing, 22: 316-322.
  • Aylaz, R. (2000). Hemşirelere Göre Hastaların Hemşirelik Hizmet- lerinden Beklentilerinin Karşılanabilirliği. Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Bengtsson, G., Wilde Larsson, B., Uden, G. (1998). Outcome indi- cators to evaluate, from a patients’ perspective. Nurs Sci Res Nordic Count,18: 9-14.
  • Carr-Hill, A. R. (1992). The measurement of patient satisfaction. Journal of Public Health Medicine, 14(3): 236-249.
  • Çelik, Y., Ağırbaş, İ., Top, M . (1999). TCDD Ankara Hastanesi’nde Hasta Tatminini Etkileyen Faktörler. II. Ulusal Sağlık Kuruluşları ve Hastane Yönetimi Sempozyum Kitabı, Haberal Eğitim Vakfı, Ankara, 45-55.
  • Demir C. , Güçlü A. , Teke A. , Çimen M. , Fedai T. , Peker S. , Kos- tik. Z. , Aktan H. (1999). GATA Eğitim Hastanesi Polikliniklerinde Hasta Tatmin Düzeyinin Saptanması. II. Ulusal Sağlık Kuruluşları ve Hastane Yönetimi Sempozyumu, Haberal Eğitim Vakfı, Ankara. Demir, Y., Eşer, İ. (2005). Hastaların hemşirelik hizmetlerinden memnuniyetine ilişkin bir ölçek çalışması. Hastane Yönetimi, Ocak- Şubat-Mart Sayısı: 31-43.
  • Erentekin, D., Arpağ, N., Alyılmaz, H. (2003). Hastaların Eğitim Düzeylerinin Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyetleri ve Hem- şire Devir Hızının Hemşire/Hasta Memnuniyetleri Üzerindeki Et- kileri. 2.Uluslar Arası, 9. Ulusal Hemşirelik Kongresi Özet Kitabı, Antalya, 78.
  • Esatoğlu, E. A. (1997). Hastanelerde Hasta Tatmininin Hastane Yö- netimi Açısından Değerlendirilmesi ve Kullanıma Yönelik Model Önerisi. Yayınlanmış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Forbes, M. L., Brown, H. N. (1995). Developing an instrument for measuring patient satisfaction. AORN Journal, 61(4): 737-743.
  • Hall, J. A., Dornan M. C. (1988). What patient like about their me- dical care and how often they are asked: Ameta- analysis of the sa- tisfaction literature. Sos. Sci. Med., 27: 935-939.
  • Kartaloğlu, Ç., Harmancı, H., Aytekin, T., Akdaş, A. (2002). Dr. Si- yami Ersek Göğüs-Kalp ve Damar Cerrahi Merkezi’nde Yatarak Te- davi Gören Hastaların Tatmin Düzeyleri ve Bunu Etkileyen Bazı Faktörler. IV. Ulusal Sağlık Kuruluşları ve Hastane Yönetimi Sem- pozyum Kitabı, Eskişehir, 225-237.
  • Kayacık, Ö. Ş. (1998). Hastanede Yatan Yetişkin Hastaların Hem- şirelik Bakımına İlişkin Memnun Olma Durumlarının İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sağlık Bilim- leri Enstitüsü, İzmir.
  • Kılıç, M. (2003). Yozgat Devlet Hastanesindeki Doktor ve Hemşi- relerin, Yatan Hastalara Karşı Olan Davranışlarının Değerlendiril- mesi. http://www.ysoy.erciyes.edu.tr/davranis (Erişim Tarihi: 07.10.2003).
  • Köşgeroğlu, N., Acat, B. M., Karatepe, Ö. (2005). Kemoterapi has- talarında Hemşirelik Bakımı Memnuniyet Ölçeği. Anadolu Psiki- yatri Dergisi, 6: 75.
  • Küçükkocabaş, H., Dönmez, A. (1993). Hastaların Hemşirelik Hiz- metlerini Değerlendirmeleri. Uluslararası Kalite, Maliyet ve Hem- şirelik Sempozyumu Kitabı, Ege Üniversitesi Basımevi,. İzmir, 257-261.
  • Mccoll, E., Thomas, L., Bond, S. (1996). A study to determine pa- tient satisfaction with nursing care. Nursing Standard, 18(10): 34- 38.
  • Meisenheimer, C. G. (1998). Quality Management Process and Out- come. V.Ulusal Hemşirelik Kongresi Kitabı (Uluslararası Katılımlı) Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu ve Araştırma ve Uygulama Hastanesi Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğü, Dokuz Eylül Üniversitesi Matbaası., İzmir, 4-29.
  • Merkouris, A., Yfantopoulus, J., Lanara, V., Lemonidou, C. (1999). Patient satisfaction. A key concept for evulation and improving nur- sing services. Journal of Nursing Management, 7(1): 19-28.
  • Okumuş, H., Akçay, H., Karayurt Ö., Demircan, G. (1993). Bir Ka- lite Güvenlik Programı Ölçütü: Hasta Memnuniyetinin Değerlen- dirilmesi. Uluslararası Kalite, Maliyet ve Hemşirelik Sempozyumu Kitabı, Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir, 177-183.
  • Okumuş, H., Gürbüz, H. (1998). Hastaların Hemşirelik Bakım Ye- terliliğini Değerlendirmeleri. III. Ulusal Hemşirelik Kongresi Ki- tabı, Sivas, 386-391.
  • Özbaşaran, U. F. (2000). Hastanede Yatan Hastaların Hemşirelik Bakımına İlişkin Memnun Olma Durumlarının İncelenmesi. I. Ulus- lar arası & VIII. Ulusal Hemşirelik Kongresi Özet Kitabı, Antalya, 22-23.
  • Özmen, D. (1990). Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesinde Yatan Hastaların Beklentilerinin Saptanması. II. Ulusal Hemşirelik Kon- gresi Kitabı, Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir.
  • Pala, T., Saatli, G., Eser, E., Güngör, N. (2003). Hastanede yatan hastaların hastane hizmetleri ve hastane çalışanlarından memnuni- yeti ve bunu oluşturan bileşenler. http://www.dicle.edu.tr (Erişim Tarihi: 04.12.2003).
  • Perla, L. (2002). Patient compliance and satisfaction with nursing care during delivery and recovery. Nursing Care Quality, 16(2): 60. Staniszewska, S., Ahmed, L. (1999). The concepts of expectation and satisfaction: Do they capture the way patients evaluate their care? Journal of Advanced Nursing, 29(2): 364-370.
  • Sünter, T. A., Canbaz, S., Tuncel, E. K., Çetinoğlu, E. Ç., Peksen, Y. (2006). Bir tıp fakültesi hastanesinde yatan hastaların memnuni- yet düzeylerinin değerlendirilmesi. Hastane Yönetimi, 10(2): 46- 50.
  • Şahin, T. K. ve ark. (2005). Meram Tıp Fakültesi çocuk cerrahisi servisinde yatan hasta yakınlarının memnuniyetinin araştırılması. Genel Tıp Dergisi, 15(4): 137-142.
  • Tükel, B., Acuner, A. M., Önder, Ö. F., Üzgül, A. (2004). Ankara Üniversitesi İbn–i Sina Hastanesi’nde yatan hasta memnuniyeti (Genel Cerrahi Anabilim Dalı Örneği). Ankara Üniversitesi Tıp Fa- kültesi Mecmuası, 57:54.
  • Uzun, Ö. (2003). Hemşirelik bakım kalitesi ile ilgili Newcastle Memnuniyet Ölçeği’nin Türkçe Formu’nun geçerlilik ve güvenir- liğinin saptanması. Türk Hemşireler Dergisi, 54(2):16-24.
  • Walsh, M., Walsh, A. (1999). Measuring patient satisfaction with nursing care: Experience of using the Newcastle Satisfaction with Nursing Scale. Journal of Advenced Nursing, 29(2): 307-315.
  • Yılmaz, M. (2000). Ameliyat Öncesi Öğretimin Ameliyat Sonrası Komplikasyonlara ve Hasta Memnuniyetine Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. An- kara.
  • Yılmaz, M. (2001). Sağlık bakım kalitesinin ölçütü: Hasta memnu- niyeti. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 5(2): 69-74.
  • Yurt, S., Olgun, N. (2000). Bir Devlet Hastanesindeki Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Aldıkları Doyumun Belirlenmesi. I. Uluslararası& VIII. Ulusal Hemşirelik Kongresi Kitabı, Marmara Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu, Antalya, 531-535.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm ARAŞTIRMA YAZILARI
Yazarlar

Leyla Khorshıd Bu kişi benim

Yurdanur Demir Bu kişi benim

Gülşah Gürol Arslan

İsmet Eşer Bu kişi benim

Leyla Khorsid Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 13 Temmuz 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 19 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Khorshıd, L., Demir, Y., Gürol Arslan, G., Eşer, İ., vd. (2011). Bir Eğitim Hastanesinde Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeylerinin İncelenmesi. Florence Nightingale Journal of Nursing, 19(2), 68-76.
AMA Khorshıd L, Demir Y, Gürol Arslan G, Eşer İ, Khorsid L. Bir Eğitim Hastanesinde Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeylerinin İncelenmesi. Florence Nightingale Journal of Nursing. Temmuz 2011;19(2):68-76.
Chicago Khorshıd, Leyla, Yurdanur Demir, Gülşah Gürol Arslan, İsmet Eşer, ve Leyla Khorsid. “Bir Eğitim Hastanesinde Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeylerinin İncelenmesi”. Florence Nightingale Journal of Nursing 19, sy. 2 (Temmuz 2011): 68-76.
EndNote Khorshıd L, Demir Y, Gürol Arslan G, Eşer İ, Khorsid L (01 Temmuz 2011) Bir Eğitim Hastanesinde Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeylerinin İncelenmesi. Florence Nightingale Journal of Nursing 19 2 68–76.
IEEE L. Khorshıd, Y. Demir, G. Gürol Arslan, İ. Eşer, ve L. Khorsid, “Bir Eğitim Hastanesinde Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeylerinin İncelenmesi”, Florence Nightingale Journal of Nursing, c. 19, sy. 2, ss. 68–76, 2011.
ISNAD Khorshıd, Leyla vd. “Bir Eğitim Hastanesinde Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeylerinin İncelenmesi”. Florence Nightingale Journal of Nursing 19/2 (Temmuz 2011), 68-76.
JAMA Khorshıd L, Demir Y, Gürol Arslan G, Eşer İ, Khorsid L. Bir Eğitim Hastanesinde Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeylerinin İncelenmesi. Florence Nightingale Journal of Nursing. 2011;19:68–76.
MLA Khorshıd, Leyla vd. “Bir Eğitim Hastanesinde Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeylerinin İncelenmesi”. Florence Nightingale Journal of Nursing, c. 19, sy. 2, 2011, ss. 68-76.
Vancouver Khorshıd L, Demir Y, Gürol Arslan G, Eşer İ, Khorsid L. Bir Eğitim Hastanesinde Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeylerinin İncelenmesi. Florence Nightingale Journal of Nursing. 2011;19(2):68-76.