Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Ulaştırmada Türel Seçim ve Toplu Ulaştırma Hizmet Parametreleri Bağlamında Bir Derleme

Yıl 2020, Cilt: 11 Sayı: 3, 1269 - 1276, 30.09.2020
https://doi.org/10.24012/dumf.661453

Öz

Türler arası dengeli dağılım ve entegrasyonun sağlanmasıyla trafik güvenliğinin gereken düzeye çıkarılması mümkün olabilecektir. Bunun için, toplu taşımanın bütün ulaştırma türlerinde gerekli ve yeterli alternatiflerle, üst düzey hizmet parametreleriyle sunumu önemli olacaktır. Toplu taşımanın kullanıcılar tarafından tercih edilir hale getirilmesi için ihtiyaçla örtüşüyor olması (arz-talep), tüketim kültürü ile eşgüdümlü bir yönetişimle yürütülmesi, hizmet parametrelerinin düzeyi (hız, güvenlik, maliyet, güvenilirlik vb) ve son teknolojiyle donatılmış olması gereklidir. Tüketim kültürünün yönetişimi noktasında, Hollanda’da bir işadamının bisikletle ulaşımını gerçekleştirmesinin söz konusu ülkedeki alışkanlıklarca olağan karşılanmaktadır. Ama gerek Hollanda ve gerekse de Japonya ve benzeri ülkelerin ulaştırma sistemlerinin sunduğu hizmet parametrelerinin de tercih noktasında kullanıcıları daha esnek kıldığı da söylenmelidir. Bu anlamda; planlama, entegrasyon ve farklı disiplinler arası eşgüdümün önemi de ortadadır. Bu bağlamda, ulaştırma sistemini teknolojik gelişmeler ve mevcut gereksinimler dâhilinde iyileştirirken hizmet parametreleri ile ilgili dengeli ve genel bir iyileştirmenin şartları oluşturulmak durumundadır [1].

Teşekkür

Bütün mesai arkadaşlarımıza teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • Altan, M.F., Kızıltaş, M.Ç., (2018), Toplu Taşımada Çok Amaçlı Karar Verme ve Metropolitan Bir Alanda Ev-İş Ulaşım Hizmeti Modellemesi, Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi, ULAKBİM
  • Altan M.F., Kızıltaş M.Ç., (2019), Yüksek Hızlı Demiryolları, Yolcu Ve Yük Taşımacılığı Karşılaştırmaları Bağlamında Küresel Ölçekli Bir Derleme Çalışması, Dicle Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, ULAKBİM (yayın aşamasında)
  • Asadi-Shekari, Z., Zaly-Shah, M., (2011). Practical evaluation method for pedestrian level of service in urban streets. In:International Transport Research Conference, Penang, Malaysia.
  • Engel-Yan,J., Passmore, D., (2010).Assessing alternative approaches to setting parking requirements. ITE Journal 80, 25–30.
  • Granado, F.J., Coady, D. and Gillingham, R., (2012). The Unequal Benefits of Fuel Subsidies: A Review of Evidence for Developing Countries, World Development Vol. 40, No. 11.
  • Ilıcalı M., Çatbaş N., Öngel A., Kızıltaş M.Ç., (2013)‘Multimodal Transportation Issues in Istanbul: A Case Study for Traffic Redistribution Due to Long Span Bridge Rehabilitation’, Hong Kong,.
  • İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanlığı, (2012) İstanbul Ulaşım Ana Planı Hane Halkı Araştırması Raporu.
  • Kızıltaş, M, Ç, 8-10 Kasım 2018, Küresel Örnekleri ile Toplu Ulaştırma, Transist 2018, İstanbul Ulaşım Kongresi ve Fuarı, İstanbul
  • Kızıltaş M.Ç., (2014) ‘Ulaştırma Yatırımları ve Marmaray-1’, http://www.ulastirmadunyasi.com/index.php/2013/12/ulastirma-yatirimlari-ve-marmaray-1/ (24.04.2014).
  • Kızıltaş M.Ç., (2014) ‘Ulaştırma Yatırımları ve Marmaray-4’, http://www.ulastirmadunyasi.com/index.php/2013/12/ulastirma-yatirimlari-ve-marmaray-4/ (24.04.2014).
  • Kızıltaş M.Ç., (2014) ‘Ulaştırma Yatırımları ve Marmaray-7’, http://www.ulastirmadunyasi.com/index.php/2013/12/ulastirma-yatirimlari-ve-marmaray-7/ (24.04.2014).
  • Kızıltaş M.Ç., (2014) ‘Yüksek Hızlı Demiryolu Politikaları-1’, http://www.ulastirmadunyasi.com/?p=824 (01.10.2014).
  • Rawat D. B., (2016) Adaptive Connectivity, Security and Privacy in Transportation Cyber Physical Systems. Springer.
  • Rawat D. B., Rodrigues J. J. and Stojmenovic I., (2015) Cyber-Physical Systems: From Theory to Practice. CRC Press.
  • Rawls J., (1971) 'A Theory Of Justice', Harward University Press, Cambridge.
  • Romero, J.P., Moura, J.L., Ibeas, A., Benavente, J., (2012). Car-bicycle combined model for planning bicycle sharing systems. In: Transportation Research Board 91st Annual Meeting, Washington DC.
  • T.C. Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM), 2015
  • T.C. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, 2016
  • Theurel, J., Theurel, A., Lepers, R., (2012). Physiological and cognitive responses when riding an electrically assisted bicycle versus a classical bicycle. Ergonomics 55, 773e781.
  • Tzeng G., Shiau T., (1988) 'Multiple Objective Programming For Bus Operation: A Case Study For Taipei City, Transportation Research Part' B 22 (3), 195-206.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Fatih Altan 0000-0003-0961-0115

Mehmet Çağrı Kızıltaş 0000-0001-9852-9428

Yunus Ayözen 0000-0002-9394-1568

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2020
Gönderilme Tarihi 19 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 11 Sayı: 3

Kaynak Göster

IEEE M. F. Altan, M. Ç. Kızıltaş, ve Y. Ayözen, “Ulaştırmada Türel Seçim ve Toplu Ulaştırma Hizmet Parametreleri Bağlamında Bir Derleme”, DÜMF MD, c. 11, sy. 3, ss. 1269–1276, 2020, doi: 10.24012/dumf.661453.
DUJE tarafından yayınlanan tüm makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. Bu, orijinal eser ve kaynağın uygun şekilde belirtilmesi koşuluyla, herkesin eseri kopyalamasına, yeniden dağıtmasına, yeniden düzenlemesine, iletmesine ve uyarlamasına izin verir. 24456