Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

INVESTIGATING THE POTENTIAL OF CANALIZING THE CAR USERS COMING TO CITY CENTER INTO PUBLIC TRANSPORT IN THE CONTEXT OF SUSTAINABLE TRANSPORTATION

Yıl 2008, Sayı: 015, 35 - 46, 15.04.2008

Öz

In our unplanned developing cities, the rapid
increase in the number of vehicles and population as well as economical and
social developments cause transport problems to increase gradually. The most
important reason for this situation is the automobile entry in large amounts to
city centers which have been formed without any development plan and arranged
with respect to the order of the period before automobile was invented. Especially
in our mid-sized cities, the downtown area of the city is not only the most
attractive zone of the city in terms of social activities but also the most
depressed one in terms of transportation. Consequently, the determination of
the number of cars that use the downtown area and that will use it in the long
term and, in this context, the designation of the measures that are necessary
to be taken in urban transport, are considerably important in terms of
sustainable transportation. In this study, the method that can be followed for
determining under which conditions and in which ratios the private car users
prefer public transport is explained with mathematical expressions.

Kaynakça

  • [1] OECD, Environment and Transport, Synthesis of OECD Work on Environment and Transport and Survey of related OECD, IEA and ECMT Activities, (1999).
  • [2] Temiz üretim – temiz ürün çevre dostu teknolojiler çalışma grubu, Tübitak – TTGV Bilim – Teknoloji – Sanayi Tartışmaları Platformu, Ulaştırma sektörü raporu, (2002).
  • [3] Elker, C.H., Ulaşımda Politika ve Pratik, Gölge Ofset Matbaacılık, Ankara, (2002).
  • [4] Gülgeç, İ., Ulaşım Planlaması, Özsan Matbaası, Bursa, (1998).
  • [5] Yalınız, P., Kentsel Ulaştırmada Otomobil Kullanıcılarının Toplu Taşımaya Yönlendirilmesi: Çevresel Etkileri İçeren Analiz ve Planlama, ESOGÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, (2006).
  • [6] İTÜ Ulaştırma ve Ulaşım Araçları UYG-AR Merkezi, Eskişehir Ulaşım Ana Planı Sonuç Raporu, (2003).
  • [7] Yalınız, P., Bilgiç, Ş., Eskişehir Kent Merkezindeki Araç Parkı Sorununun Sürdürülebilir Ulaşım Bağlamında İrdelenmesi, 4. Kentsel Altyapı Ulusal Sempozyumu, Eskişehir, ss. 245-254, (2005).
  • [8] TCRP, Park and Ride and Park and Pool, Report 95 Chapter 3, (2004).

KENT MERKEZİNE GELEN OTOMOBİL KULLANICILARININ TOPLU TAŞIMAYA YÖNLENDİRİLME POTANSİYELİNİN SÜRDÜRÜLEBİLİR ULAŞTIRMA BAĞLAMINDA İRDELENMESİ

Yıl 2008, Sayı: 015, 35 - 46, 15.04.2008

Öz

Plansız gelişen kentlerimizde, nüfus artışı, ekonomik ve sosyal gelişme
ile birlikte, araç sayısındaki hızlı artış, ulaşım sorunlarının giderek
artmasına yol açmaktadır. Bu durumun en önemli sebebi, otomobil öncesi düzene
göre ve herhangi bir imar planı olmadan şekillenen kent merkezlerine büyük
miktarda otomobil girişidir. Özellikle orta büyüklükteki kentlerimizde, kentin
merkez bölgesi sosyal açıdan en çekici fakat ulaşım açısından en sıkıntılı
bölgesini oluşturmaktadır. Dolayısı ile merkez bölgeyi kullanan ve uzun vadede
kullanacak olan otomobil sayısının doğru bir şekilde belirlenmesi ve bu sayede
kentsel ulaşımda alınması gereken tedbirlerin ortaya çıkarılması, sürdürülebilir
ulaştırma açısından oldukça önemli hale gelmektedir. Bu çalışmada özel araç kullanıcılarının hangi şartlarda ve ne oranda
toplu taşımaya kayabileceğinin belirlenebilmesi için izlenebilecek bir yol, matematiksel
ifadelerle gösterilmektedir.

Kaynakça

  • [1] OECD, Environment and Transport, Synthesis of OECD Work on Environment and Transport and Survey of related OECD, IEA and ECMT Activities, (1999).
  • [2] Temiz üretim – temiz ürün çevre dostu teknolojiler çalışma grubu, Tübitak – TTGV Bilim – Teknoloji – Sanayi Tartışmaları Platformu, Ulaştırma sektörü raporu, (2002).
  • [3] Elker, C.H., Ulaşımda Politika ve Pratik, Gölge Ofset Matbaacılık, Ankara, (2002).
  • [4] Gülgeç, İ., Ulaşım Planlaması, Özsan Matbaası, Bursa, (1998).
  • [5] Yalınız, P., Kentsel Ulaştırmada Otomobil Kullanıcılarının Toplu Taşımaya Yönlendirilmesi: Çevresel Etkileri İçeren Analiz ve Planlama, ESOGÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, (2006).
  • [6] İTÜ Ulaştırma ve Ulaşım Araçları UYG-AR Merkezi, Eskişehir Ulaşım Ana Planı Sonuç Raporu, (2003).
  • [7] Yalınız, P., Bilgiç, Ş., Eskişehir Kent Merkezindeki Araç Parkı Sorununun Sürdürülebilir Ulaşım Bağlamında İrdelenmesi, 4. Kentsel Altyapı Ulusal Sempozyumu, Eskişehir, ss. 245-254, (2005).
  • [8] TCRP, Park and Ride and Park and Pool, Report 95 Chapter 3, (2004).
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İnşaat Mühendisliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Polat Yalınız

Şafak Bilgiç

Yayımlanma Tarihi 15 Nisan 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 015

Kaynak Göster

APA Yalınız, P., & Bilgiç, Ş. (2008). KENT MERKEZİNE GELEN OTOMOBİL KULLANICILARININ TOPLU TAŞIMAYA YÖNLENDİRİLME POTANSİYELİNİN SÜRDÜRÜLEBİLİR ULAŞTIRMA BAĞLAMINDA İRDELENMESİ. Journal of Science and Technology of Dumlupınar University(015), 35-46.

HAZİRAN 2020'den itibaren Journal of Scientific Reports-A adı altında ingilizce olarak yayın hayatına devam edecektir.